Gray Box: “CLASH” és “Secret Garden” a budapesti Négyszoba Galériában

Találatok: 3171

 

Szeptember 9-én és 30-án láthatjuk a budapesti Négyszoba Galériában a Gray Box “CLASH” és “Secret Garden” elnevezésű előadásait a Danka Zsófia által kurált “Születésnapomra” című kiállítás keretében. Hogyan kapcsolódik a két szóló a témafelvetéshez?

Ádám Anna: A születésnap a vége is és az eleje is valaminek. Számot vetünk, elhatározunk, megfogadunk. Visszatekintünk a múltba, előre tekintünk a jövőbe. Elhelyezzük magunkat környezetünkhöz képest, méregetünk, megkérdőjelezünk. Összegezzük mit sikerült teljesítenünk és mit nem az életkorunkhoz kapcsolható társadalmi elvárások szigorú mércéjén. A “CLASH” (Szeptember 9.) című táncperformansz a társadalmi normákkal és elvárásokkal való konfrontációra, személyes harcra helyezi a hangsúlyt. Őrlődés, vívódás, ez a vágy és kontroll, akarat és önmegtartóztatás párbajának szólója, melynek erőterét az ellentétekben rejlő feszültségek táplálják. A “Secret Garden” (Szeptember 30.) ezzel ellentétben az összegzésre, szembenézésre, elszámolásra helyezi a hangsúlyt. Az előadásban tetteinkért felelünk, gyónunk, vezekelünk, virágok között megtisztulunk, lezárunk, lapozunk majd újjászületünk. 

A Gray Box aktív szereplője a budapesti művészeti életnek, performanszaitokkal színházban és galériában egyaránt találkozhatunk. Mesélj a társulatról!

Ádám Anna: A Gray Box egy képzőművészeti kollektíva elvei szerint működő színházi társulat. Tehát nincsen vertikális hierarchia, és mindenki - képzettségtől, tapasztalattól és szakterülettől tökéletesen függetlenül - alkotó, nem pedig kivitelező. A Gray Box 2014-ben lett alapítva, utána Párizsban lett hivatalosan bejegyezve 2016-ban, de a társulati minősítés csak idén lett kérvényezve, amit a nyáron meg is adtak. A Gray Box-ot Jean François Bouillon vezeti, nem olyan régen a stáb egy francia pénzügyes-pályázatíróval és egy német turné managerrel bűvült, engem projekt alapon rendezőként alkalmaznak. A név az ars poeticára utal: a Gray Box “szürke tere” egy átmeneti zóna a színházi “black box” és a képzőművészeti “white cube” határán.

Mik a terveid? Min dolgozol jelenleg?

Ádám Anna: Az utóbbi időben egy Kreatív Európa ösztöndíjat és egy franciaországi rezidens programot is megkaptam a következő előadásom elkészítéséhez. A darab kiindulópontja az “UTOPIA / DYSTOPIA” című fotósorozatom, amin 2017. óta folyamatosan dolgozom. A sorozat az ember környezetéhez való viszonyát vizsgálja a “természetesség” és a “mesterségesség” megkérdőjelezésén és újradefiniálásán keresztül. Az előadás kreációjának kezdeti fázisban egy franciaországi klímakutató központtal fogok együttműködni, egyetemi környezetben. Az első darabomat, a “sorry not sorry”-t, fél év alatt készítettem el, ez viszont egy sokkal lassabb folyamat lesz, hiszen a témafelvetés komoly tudományos háttérmunkát igényel. Az előadásban elsősorban a klímaváltozás szociálpszichologiai következményeit fogom vizsgálni a “sorry not sorry”-hoz hasonló konstrukcióban, négy egymással párhuzamosan építkező tánc szólón keresztül. A premier 2020. októberében lesz Németországban.

Kiss Eszter

 

“CLASH” és “Secret Garden”

Koncepció, látvány: Ádám Anna

Koreográfia:

Előadók:

Zene: Komjáthy Boldizsár

Fény: Major Mátyás

Rendezőasszisztens: Cserna Endre

Támogatók: L1 Egyesület, MU Színház, Nemzeti Kulturális Alap Imre Zoltán Program, SÍN Kulturális Központ

Négyszoba Galéria: Wesselényi u. 17. 3. em. Budapest 1077

Naptár:

- Pince Galéria, Október 10. (“Secret Garden”)

- Pince Galéria, Október 22. (“CLASH”)

- SometimeStudio (Párizs), november 2-3. (“Secret Garden”)

- Lazy Life (Bécs), november 9. (“Secret Garden”)

- RHIZ (Bécs), november 11. (“Secret Garden”)

 PRESS

 Fotó: Mészáros Csaba, Mudra László, Oli Lassmann