Május, egy tengernyi remény

mai68Értékes pillanat ez egy nép életében. Amikor a törvények fölött eljár az idő, a társadalom „gőze” meg-megemelkedik, mint egy fazék fölött a fedő. Egyszer csak belénk hasít a felismerés, hová vezetnek a szokások, a beletörődés, és eljutunk oda, hogy megkérdőjelezzük ezeket. A „Szürke városok folyama és nincs remény az óceánra[i]” érzete találkozik más, sodróbb folyamokkal és minden felragyog, majd együtt ömlenek a tengerbe.

A nemzetközi rend gyújtogató tűzoltói

trumpAz Egyesült Államok megsértette az ENSZ Jeruzsálemmel kapcsolatos határozatait, és ez jól szemlélteti a jelenlegi geopolitika veszélyeit: az 1945-ben civilizációs elvárásból született nemzetközi törvényesség alapjainak meggyengülését. Miközben a hidegháború végével alkalom nyílt volna egy mindenki által elfogadott szabály megerősítésére, a nyugatiak kihasználták az előnyüket, és rossz példát mutattak.

Akikről nem szólt az Oslói Megállapodás

BarajnehA világon élő palesztinok 60%-a menekült, legtöbben Gaza, Ciszjordánia és a szomszédos arab államok területén élnek. A béketárgyalásokból ki lettek zárva, évtizedek óta igen rossz körülmények között élnek, ami táplálja frusztrációjukat és dühüket. Nem képzelhető el olyan komoly izraeli–palesztin rendezés, amely figyelmen kívül hagyja ennek a palesztin lakosságnak a sorsát.

Az oktatás jövője, a jövő oktatása

lecolenumeriqueMark Prensky 2001 októberében megjelent írásában[1] fogalmazta meg azt a tényt, hogy a mai oktatásban résztvevő diákok nem azonosak azokkal, akiknek mai oktatási rendszerünket tervezték. A világ elszáguldott mellettünk, az oktatási rendszerünk statikus maradt, és ez válságba döntötte az egész rendszert.